Tentang Pertama

Yang pertama tentang aku bila melibatkan manusia yang asalnya asing dalam hidup aku, aku mudah mengasihi. Rasa suka lebih banyak dari benci. Memuji lebih banyak dari mencaci. Memanglah secara kasarnya tak ada yang tak elok pun dengan benda ni.

Tapi masalahnya, aku mudah berlebihan menyayangi. Lagi-lagi bila aku rasa manusia boleh terima aku sebagai seorang kawan. Bukan sekali dua jadi. Aku over caring dekat sekian sekian insan. Banyak kali dah. Yang terakhir masa belajar degree. Ingatkan habis dah perangai aku yang macam ni. Bila sambung belajar, jadi balik. Sejuta kali dah aku keluh. Kenapa kenapa. Kenapa tak boleh aku watlek wat cool saje. Kenapa mesti nak ambil berat sungguh-sungguh dekat sekian sekian insan ni. Kenapa risau lebih bila dia ada masalah. Kenapa sedih lebih bila dia jauh. Hanya Tuhan ada jawapan.


0 comments:

Post a Comment