Engkau Berubah... Mimpilah!

Semua nampak baik. Semua nampak terkawal, tersusun dan tak ada masalah. Kadang-kadang kau bercerita, kadang-kadang kau luahkan. kadang-kadang kau berkongsi ilmu. Dan ada juga kau sampaikan nasihat. Pelbagai. Aku sentiasa gembira terima sebarang beritaa dari kau.

Bukan.

Aku bersyukur.

Sehingga baru-baru ni kau nampak lebih terbuka. Aku pulak makin selesa.

Tapi selepas malam ni nampaknya semua yang berlaku selama tempoh sebulan ni bukan yang tentu akan kekal.

Sama je rupanya. Aku masih lagi manusia yang kau berani keluarkan nada marah. Straight to the point. Padu.

Mungkin. Dan kali ni aku lebih pasti. Mungkin dengan aku kau takkan berubah. Mungkin aku yang kena ubah. Ubah keyakinan aku bahawa situasi janggal ini akan berubah.

Hmmmpphh! Pui.

0 comments:

Post a Comment